Pages

Sunday, April 3, 2011

Arsenal sedia tawar 10 juta pound untuk Baines sekiranya Clichy berpindah


Arsenal sedang siap sedia mencari pengganti Clichy setelah prospek hangat Arsenal itu dikatakan enggan menandatangani kontrak terbaru yang di tawarkan oleh Arsenal.

Sportsmail mengatakan Wenger bimbang dengan keadaan terkini Clichy yang dikatakan tidak mahu menandatangani kontrak terbaru Arsenal dan Clichy bakal menjadi "free agent" pada musim panas nanti.Clichy pula mengatakan dia akan berbincang mengenai kontrak tersebut setelah musim 2010-2011 tamat.

Kini Wenger mengalih perhatian untuk mencari pengganti Clichy.Leighton Baines,pemain Everton telah dikenal pasti sebagai pemain yang bakal dipilih Arsene Wenger.

Arsenal juga melihat kepada pilihan lain iaitu pemain bek kiri Celtic,Emilio Izaguirre namun dengan pengalaman dan persembahan Baines pada musim ini,Wenger lebih tertarik dengan Baines.Sumber Arsenal menyatakan kepada SportsMail:

"Baines is a good defender first and foremost but Wenger likes how  comfortable he is on the ball, particularly his delivery and set pieces. Wenger thinks Baines would slot straight into the team with little fuss. Also Baines knows the Premier League inside and out so he would not have to get used to English football like a foreign signing would"



Namun begitu,mendapatkan pemain seperti Baines mesti memerlukan dana perpindahan yang banyak.Itu tergantung kepada Arsenal untuk menentukan dana perpindahan tersebut.

No comments:

Post a Comment