Pages

Monday, March 7, 2011

Arsenal - The Official Newsletter

Wenger: "Kami kekurangan sedikit ketajaman '



Walaupun kami tidak menang pada hari Sabtu saya berpuashati dengan prestasi pemain.

Saya rasa kami bertahan dengan baik, kami memberikan banyak fizikal tapi kami tidak mempunyai sedikit kreativiti dan ketajaman di bahagian serangan jadi kami tidak berjaya menghasilkan gol.

Kami mempunyai dua keputusan melawan kita juga dan mereka menghukum kita berat, terutama offside yang diberikan terhadap Andrey Arshavin di hujung babak kedua. Untuk menang 1-0 pada Sabtu lalu adalah penting dan satu-satunya yang boleh saya katakan adalah bahawa Andre tidak offside.

Arshavin boleh memiliki penalti pada awal babak kedua dan saya pikir dia melakukan hal yang betul untuk mencuba dan tetap berdiri. Tapi itu jelas bahawa Arshavin telah melepasi Titus Bramble dan Bramble menolaknya.

Sabtu lalu, permainan ke 46 kami musim ini dan saya tidak boleh menyalahkan sikap para pemain '. Memang benar bahawa kami mempunyai masalah untuk mencari kelancaran kami dan saya rasa Sunderland berjayamempertahankan serta kurangnya ketajaman serangan kami. Mereka menngikat rapat pemain dan kami melepaskan beberapa peluang dan kehilangan pemain ofensif yang boleh memberikan kesan.

Tapi saya fikir kita miliki lapan menang dan tiga seri dalam 11 perlawanan terakhir liga - jadi kami cukup konsisten dengan prestasi kami. Apa yang harus kita lakukan sekarang adalah fokus pada Selasa malam dan Barcelona.

Terima kasih atas sokongan anda.


Arsene Wenger

No comments:

Post a Comment